Este o zi minunată afară – soarele se întrezărește de după nori, iar temperatura este pur și simplu perfectă. Deschizi ușa mașinii și te urci înăuntru, pregătit pentru o zi productivă la serviciu. Din păcate, motorul tușește și scârțâie, dar mașina ta refuză să pornească.

Te întrebi „de ce nu porneste masina”?
Câteva lucruri înainte de a apela o mașină de tractare, merită să încercați câteva din aceste sfaturi pentru a porni mașina. Majoritatea oamenilor nu au un set de unelte de mecanic în portbagaj. Deci, atunci când mașina nu pornește și rămâneți blocat cu un motor mort, vă simțiți destul de neajutorat.
Dar nu renunțați imediat dacă mașina dvs. nu va porni. Am compilat o listă de trucuri pe care le puteți încerca atunci când masina nu porneste. Acestea sunt aranjate în funcție de simptom, și nu aveți nimic de pierdut încercându-le dacă mașina face zgomot la pornire, dar nu porneste. Desigur, ele nu vor rezolva problema de bază, dar una dintre ele ar putea să pornescă motorul, astfel încât să puteți merge la cel mai apropiat mecanic pentru a rezolva problema. Iată câteva lucruri de încercat dacă mașina dvs. nu porneste.
1. Baterie Descărcată
Bateria mașinii tale este un component electric important care stochează energia necesară pentru funcționarea vehiculului tău. Dacă ai o baterie de mașină descărcată (una care nu conține energie), mașina nu va porni.
Cum poți să afli dacă ai o baterie moartă sau o baterie descărcată?
Iată câteva semne clare ale bateriilor auto defecte:
- În timpul pornirii motorului, nu vei auzi electromotorul cum se învârte.
- Nu vezi aprinderea panoului de instrumente sau a luminilor de bord.
- Este greu să pornești mașina într-o dimineață rece.
- Farurile clipează sau nu funcționează corect.
- Lumina din plafon nu se aprinde.

Ce poți să faci în legătură cu asta? Ține întotdeauna un set de cabluri de pornire în portbagajul mașinii tale pentru situații de urgență de acest gen. Vei avea nevoie de bateria unei alte mașini.
Dacă nu știi cum să pornesti o mașină cu ajutorul cablurilor de pornire, atunci citește aici sau sună un mecanic.
Un mecanic va utiliza un tester de baterii sau un multimetru pentru a analiza starea bateriei mașinii tale. Dacă citirea tensiunii bateriei este scăzută, este posibil să ai o baterie slabă și va trebui să o încarci sau să o înlocuiești.
O baterie auto se va reîncărca într-o anumită măsură în timpul condusului, însă va trebui să conduci cel puțin 30 de minute după o pornire cu ajutorul cablurilor pentru a-i permite să se reîncarce suficient pentru data viitoare când vei porni motorul.
Acest ciclu de conducere ar trebui ideal să se desfășoare în condiții fără trafic și fără utilizarea sistemelor care consumă multă energie a bateriei, cum ar fi farurile și încălzirea. Dacă te afli într-un loc întunecat și rece și nu poți evita utilizarea acestor conforturi, nu-ți face griji, va dura doar puțin mai mult pentru a-ți reîncărca bateria.
Pentru a încărca complet bateria, ar trebui să folosești un încărcător de baterie dedicat pentru a aduce bateria înapoi la capacitatea sa maximă, ceea ce de obicei implică câteva ore sau peste noapte conectată la încărcător.
2. Bornele de baterie corodate sau slabe
Mașinile nu vor porni dacă conexiunile de cabluri de la bateria mașinii sunt rupte sau slabe.
O altă cauză probabilă ar putea fi un terminal de baterie corodat care blochează fluxul de electricitate. Ce poți face în legătură cu asta? În primul rând, oprește mașina ta.
Apoi, încearcă să întorci și să muți conexiunile de cabluri la borna bateriei. Dacă se mișcă, bornele bateriei sunt slabe, și va trebui să le strângi.

Cu toate acestea, dacă nu sunt slabe, ci corodate sau murdare, ar trebui să cureți bornele bateriei înainte de a le reatașa sau de a le înlocui. Deoarece acest lucru implică lucrul cu unelte metalice în jurul unei baterii auto, este mai bine să apelezi la un profesionist pentru a se ocupa de situația de coroziune a bateriei sau de conexiunea defectă din motive de siguranță.
3. Alternator defect
Un alt component electric, alternatorul, este un generator responsabil cu distribuția electricității către mașină și cu reîncărcarea bateriei.
Dacă mașina ta nu pornește, dar bateria este în regulă, există șanse să ai un alternator defect.
Acesta este încă o problemă a sistemului de încărcare, similară cu o baterie descărcată, care nu îți permite să pornești mașina.
Cum poți să afli dacă alternatorul are o problemă?
Un component electric, cum ar fi lumina din plafon sau alte lumini interioare, ar putea începe strălucitoare și apoi să devină mai slabă. Simbolul bateriei sau lumina de verificare a motorului pot să se aprindă. Poți simți miros de ardere, deoarece alternatorul funcționează cu curele. Ai probleme cu ieșirea sistemului stereo. Ce poți să faci în legătură cu asta?
Lasă un expert să-ți examineze mașina, deoarece dacă alternatorul este în stare proastă, va trebui înlocuit. Uneori, poate chiar să deterioreze bateria mașinii tale, așa că este mai bine să-l verifici cât mai curând posibil.
4. Electromotor defect
Electromotorul este piesa care pornește motorul mașinii. Este un motor electric simplu care se conectează la baterie și trimite semnale către motor pentru a porni atunci când întorci cheia de contact.
Dacă mașina ta este complet inactivă atunci când întorci cheia și nu poți auzi nimic de la motor, este foarte probabil ca motorul de pornire să fie defect.
Odată ce motorul se învârte, motorul de pornire nu mai are nicio responsabilitate. Cu toate acestea, când acesta cedează, mașina nu va porni. Poate să se învârtă ușor sau deloc. De obicei, această problemă corespunde cu un sunet de clic, care indică un electromotor defect.
Sfat Mecanic: Încearcă să lovești motorul de pornire cu un băț lung sau ceva similar în același moment în care un prieten tău întoarce cheia de contact și încearcă să pornească motorul. Dacă motorul porneste astfel, este foarte probabil că electromotorul este defect.
Dacă bateria mașinii tale este în regulă și motorul mașinii nu se învârte, ar trebui să verifici cu siguranță electromotorul.
5. Probleme cu comutatorul de aprindere
Comutatorul de aprindere transferă energie de la bateria mașinii către componentele acesteia.
Atunci când există o problemă cu comutatorul, nu există energie în electromotor sau în sistemul de aprindere, și mașina ta nu va porni.
Deși problemele cu comutatorul de aprindere nu sunt cele mai comune cauze pentru oprirea mașinii, totuși se pot defecta.

Mașina ta va semnala aceasta prin semne precum:
- Vehiculul nu pornește
- Cheia mașinii nu se rotește
- Nu vei auzi niciun zgomot de la electromotor
- Panoul de bord al mașinii poate clipești
- Panoul de instrumente s-ar putea să nu se aprindă
Ține minte că o altă cauză probabilă pentru care cheile de aprindere nu se rotesc ar putea fi sistemul de siguranță al mașinii tale.
Această funcție blochează volanul pentru a preveni orice mișcare accidentală. Tot ce trebuie să faci în acest caz este să rotești volanul în ambele direcții în timp ce întorci cheia.
Notă: Dacă comutatorul de aprindere este mereu în poziția pornită, alimentând constant pompa de combustibil, este un alt semn al unui comutator de aprindere defect.
Ce poți să faci în legătură cu asta?
Cel mai ușor mod de a rezolva o problemă cu comutatorul de aprindere este să ai un inel de chei mai ușor cu mai puține chei.
Un inel de chei greu poate pune o presiune asupra comutatorului de aprindere atunci când introduci cheia, deoarece comutatorul este chiar în spatele cilindrului de blocare al aprinderii (locul unde introduci cheia mașinii).
Și dacă ești sigur că ai un comutator de aprindere defect și nu o baterie proastă sau un alternator defect, contactează o soluție mobilă de reparații auto pentru a-l repara cât mai curând posibil.
6. Imobilizator sau sistem de securitate
Uneori, propriul sistem de securitate al mașinii tale oprește motorul să pornească – dacă imobilizatorul nu recunoaște cheia ta, atunci motorul nu va porni deloc.
Acest lucru se poate datora unei baterii descărcate în telecomanda cheii, ceea ce slăbește semnalul de la telecomandă către sistem. Un indicator tipic al acestui lucru este de multe ori când închiderea centralizată nu va funcționa nici ea. Încearcă să înlocuiești bateria.
Dacă înlocuirea bateriei nu este practică, încearcă să ții telecomanda foarte aproape de butonul de pornire și să apeși butonul de pornire în același timp. Dacă modelul tău nu are un buton de pornire, încearcă să ții telecomanda foarte aproape de contactul de aprindere în timp ce întorci cheia.
Dacă ai la dispoziție o cheie de rezervă, încearcă-o, dar dacă motorul nu o recunoaște nici pe aceea, s-ar putea să poți s-o reinițializezi manual – verifică manualul mașinii pentru detalii. În cazul în care acest lucru nu funcționează, s-ar putea să trebuiască să contactezi dealerul pentru asistență.
7. Bujie defectă
Mașina ta are nevoie de raportul corect aer-carburant (presiunea carburantului) și de scânteie pentru a iniția sistemul de ardere.
Dacă ai o baterie bună și suficient combustibil în rezervor și mașina ta tot nu pornește, există șanse mari să ai o bujie defectă.
De ce? O bujie defectă va împiedica aprinderea combustibilului și vehiculul nu va porni.
Iată cum poți observa o bujie defectă:
- Reducerea semnificativă a economiei de combustibil
- Probleme de accelerare
- Neajunsuri ale motorului
- Mers neregulat
Ce poți face în legătură cu asta?
Semnele de bujie defectă nu sunt ușor de observat și pot apărea adesea împreună cu probleme ale altor componente ale vehiculului. Este mai bine să ai mașina inspectată de un mecanic profesionist pentru a confirma dacă ai bujii defecte.
8. Rezervor de combustibil gol
Acest lucru poate părea evident, dar dacă ai o baterie bună, o bujie funcțională și un alternator în stare bună, verifică dacă ai suficient combustibil în mașina ta.
Lipsa de combustibil în rezervorul de carburant este un motiv foarte comun pentru care o mașină nu pornește.
Ce poți face în legătură cu asta? Asigură-te că rezervorul tău de combustibil are suficient carburant înainte de a ieși pe drum și încearcă să nu lași rezervorul să se golească des.
Mașina ta poate suferi chiar și de o conductă de combustibil înghețată în timpul iernii. Amintește-ți că cu cât este mai gol rezervorul de carburant, cu atât există mai mult spațiu pentru vaporii de apă să se formeze și să înghețe în conducta de combustibil a mașinii tale.
Și în cele din urmă, dacă rezervorul tău de combustibil se golește adesea până în punctul în care mașina ta nu pornește, verifică indicatorul de citire a combustibilului. Este posibil ca indicatorul să fie defect și să nu poată afișa corect citirea în momentul potrivit. Un mecanic va detecta, de asemenea, orice alte probleme subiacente ale sistemului de combustibil.
9. Problemă cu cablajul electric
Există un cablu mare care dirijează electricitatea către caroseria mașinii. Toate mașinile au aceste cabluri de masă care rulează prin caroseria vehiculului. Este cunoscut și sub numele de cablu negativ al bateriei, fir de masă.
Aproape fiecare componentă electrică a mașinii tale trece prin acest cablu de baterie, făcându-l fundamentul întregului sistem electric al vehiculului.
Dacă există o problemă cu acest cablu, mașina nu va porni deoarece fluxul de putere va fi întrerupt.
Simptomele comune pot include o pornire grea, o baterie descărcată, motorul poate părea să nu funcționeze corect, luminile din interior pot clipi, accelerație defectuoasă, defecțiuni sporadice ale senzorilor și altele dacă există o problemă cu cablajul electric. În mod obișnuit, vei putea să vezi un cablu mare deteriorat în apropierea motorului mașinii.
-
Cablu masa camion 300mm-50 CM50.30070,36 lei
-
Cablu masa 250mm -10-CM25029,98 lei
-
Cablu masa 400mm -8-CM840029,61 lei
10. Releu defect al pompei de combustibil
Un alt component pe care doriți să-l verificați dacă mașina nu pornește este releul pompei de combustibil.
Este o componentă electrică, găsită în principal în cutia de siguranțe.
Iată câteva semnale care indică un releu defect al pompei de combustibil:
Motorul se oprește sau nu pornește
Verificarea motorului se aprinde
Niciun zgomot de la pompa de combustibil
Acelerație neregulată
Ce poți face în legătură cu asta?
Cutia de siguranțe are în mod obișnuit mai multe releuri, pentru diferite funcții. Cea mai simplă modalitate de a confirma un releu defect este să le schimbați și să verificați dacă problema se rezolvă.
Dar amintiți-vă, această metodă poate să nu fie utilă dacă toate releurile sunt defecte.
În acest caz, ar trebui să vă verificați sistemul de alimentare cu combustibil de către un mecanic certificat.
-
Releu protectie 24V cu 4 picioare 20A RE62024A14,00 lei
-
Releu protectie 24V cu 4 picioare 40A RE626HA24B18,00 lei
-
Releu protectie 24V cu 5 picioare 20/15A RE62024CB15,00 lei
-
Mufa releu tip 80A 4/5 picioare MR319,00 lei
-
Mufa releu tip normal 4/5 picoare MR213,00 lei
11. Defecțiune a pompei de combustibil
Pompa de combustibil este responsabilă pentru furnizarea de benzină de la rezervor la motor. Dacă combustibilul nu poate ajunge la motor, nu poate avea loc procesul de ardere.
Pompa de combustibil trebuie să furnizeze cantitatea corectă de combustibil la o presiune precisă pentru a se potrivi performanței și vitezei. Imediat după pornirea mașinii, pompa de combustibil intră în acțiune, trimițând combustibil. Cu toate acestea, atunci când pompa cedează, combustibilul nu poate ajunge la motor, iar vehiculul tău va înceta să funcționeze.
Pe măsură ce pompa de combustibil începe să se deterioreze, ai putea observa o turație neregulată, ezitare și alte probleme de performanță.
12. Siguranță defectă
Siguranțele auto sunt componente care protejează cablajul electric al mașinii tale și oricărui vehicul. Dacă acestea sunt defecte sau legăturile fusibile sunt deteriorate, mașina ta nu va porni.
O siguranță deteriorată sau arsă poate împiedica alimentarea cu energie a releului de pornire, care este necesar pentru a furniza scânteia, aprinderea și puterea pentru a-ți pune vehiculul în mișcare.
Ce poți face în legătură cu asta?
Începe prin a verifica manualul proprietarului mașinii tale pentru a localiza cutia de siguranțe. Apoi verifică dacă există vreo siguranță arsă sau vreo deteriorare vizibilă a cablajului.
Dacă o observi, sună un mecanic să vină și să o repare!
13. Filtru de Combustibil Înfundat
Filtrele de combustibil ajută la filtrarea impurităților și a particulelor de rugină din combustibil și furnizează combustibil curat din rezervorul către injectorul de combustibil.
Deoarece rolul său este de a opri contaminanții și alte impurități să intre în motor, un filtru de combustibil are tendința să se înfunde la un moment dat.
Acum, dacă filtrul de combustibil se înfunde parțial, vehiculul tău va funcționa. Cu toate acestea, un filtru de combustibil complet înfundat nu îți va permite să pornești vehiculul. Aceeași situație se poate întâmpla dacă duza injectorului de combustibil se înfunde cu impurități sau rugină.
În oricare dintre cazuri, motorul nu va primi niciun combustibil din rezervorul de combustibil din cauza presiunii reduse a acestuia.
Ce poți face în legătură cu asta?
Asigură-te că adaugi benzină de înaltă calitate pentru a minimiza riscul de impurități în sistemul de combustibil al vehiculului tău.
Apoi, verifică manualul proprietarului. Producătorul va fi menționat cât de des ar trebui să schimbi filtrele de combustibil. Apoi, fă-ți un obicei să le schimbi la nevoie de către un profesionist înainte de a suferi de un filtru de combustibil sever înfundat.
14. Defecțiune Electronică
Tehnologia a evoluat semnificativ, iar mașinile noastre mai noi sunt pline de cele mai recente gadgeturi. Cu toate acestea, aceste comodități pot duce și la probleme. Echipamentele precum modulele de pornire și intrarea fără cheie pot să fie defecte.
Ia, de exemplu, noile butoane de pornire. Această configurație avansată înlocuiește treptat cheia de contact ca mijloc de pornire. Butonul de pornire primește un cod de la o cheie de proximitate, dar acesta ar putea să cedeze. Dacă bateria din telecomanda cheii a fost defectă, acest lucru ar putea duce, de asemenea, la probleme de pornire.
15.Probleme cu admisia motorului
Problemele cu admisia motorului includ injectoare de combustibil defecte, clapete de accelerație și regulatori și senzori de presiune a combustibilului. Dacă întâmpini dificultăți în pornirea mașinii și ai observat, de asemenea, un sunet șuierător sau pocnitor recent la mașină, ar putea fi o problemă cu sistemul de combustibil.
16. Nivel scăzut de AdBlue
Dacă ai rămas fără AdBlue, nu vei putea reporni motorul. Este posibil să fie nevoie să chemi un mecanic, deoarece unele modele de mașini necesită software pentru a fi repornite.
Este ușor să eviți să rămâi fără, totuși – mașina ta îți va afișa un avertisment cu o cronometrare pe panoul de bord, oferindu-ți timp să reumpli rezervorul.
17. Bobina de aprindere
Bobina de aprindere este o parte cheie a sistemului de aprindere al mașinii tale. Funcționează prin transformarea încărcăturii de 12 volți de la baterie într-o tensiune mult mai puternică necesară pentru a produce un arc peste intervalul bujiei, creând o scânteie care aprinde amestecul de combustibil și aer în interiorul motorului și pornind mașina.
Unele mașini mai vechi au doar o singură bobină de aprindere, dar majoritatea modelelor moderne au o bobină pentru fiecare cilindru al motorului. Deoarece bobina de aprindere joacă un rol atât de important în sistemul de aprindere, o bobină defectă sau deteriorată poate cauza diverse probleme ale motorului, cum ar fi rateuri, oprirea motorului sau chiar o incapacitate totală de a porni.
Cum să remediezi problema: În primul rând, trebuie să stabilești dacă această parte cauzează problema prin testarea bobinei de aprindere. Odată ce o bobină de aprindere dezvoltă o defecțiune, nu poate fi reparată, așa că va trebui să o înlocuiești complet. Dacă trebuie să faci acest lucru, recomandăm și înlocuirea bujiilor cu bujii noi în același timp, deoarece acest lucru va contribui la o durată mai lungă de viață a noii bobine de aprindere.
18. Curea de distribuție proastă
Curea de distribuție este încă un component esențial pentru buna funcționare a motorului. Curea de distribuție rotește camele și arborele cotit al motorului în unison, determinând cilindrii să declanșeze la momentele potrivite.
Simptome comune ale unei curele de distribuție proaste Dacă ceva nu este în regulă cu curea de distribuție, ai putea auzi zgomote de ticăit de la motor, disparități ciudate în turația motorului sau motorul tău s-ar putea să nu pornească. Înlocuirea curelei de distribuție este o operațiune de întreținere care trebuie efectuată în mod regulat, așa că, dacă observi orice probleme legate de aceasta, nu ezita să suni la mecanicul tău.
19. Volan blocat
Dacă volanul rămâne blocat în poziția blocată, este posibil să nu permită pornirea motorului. Este o caracteristică de siguranță, deoarece volanul ar trebui să fie liber pentru a manevra vehiculul când porni mașina.
Cum să te asiguri că aceasta este cauza? Asigură-te că verifici blocarea volanului înainte de a porni motorul. Dacă motorul nu pornește și volanul este în poziția blocată, aceasta este cauza problemelor de pornire.
Cum să elimini această cauză? Dacă motorul nu pornește nici măcar după deblocarea volanului, problema ar putea fi cu alte componente electrice sau mecanice.
Gânduri Finale
După cum poți vedea, există mai multe motive pentru care mașina ta nu pornește.
Dar problema este că, fie că problema provine de la o baterie descărcată, un alternator defect, o siguranță arsă sau o pompă de combustibil defectă, majoritatea simptomelor sunt destul de asemănătoare. Și unele dintre ele pot fi chiar un simptom al unei probleme mai semnificative care poate fi recunoscută doar de experți.
Un lucru este sigur; dacă acordați atenție simptomelor pe care vehiculul dumneavoastră le prezintă, ar trebui să puteți să descoperiți motivele pentru care mașina nu pornește.
Întrebări frecvente
Care este prima componentă pe care ar trebui să o verific dacă mașina mea nu pornește?
Verificați bateria. Bateria descarcată este în fruntea listei cauzelor care împiedică pornirea motorului.
Cum să te asiguri că bateria este descărcată?
Este una dintre cele mai comune cauze ale problemelor de pornire automată a mașinii. Dacă nu vezi lumini pe tabloul de bord și nu auzi zgomotul de pornire atunci când întorci cheia în contact, bateria ar putea fi descărcată. Poți încerca, de asemenea, să aprinzi farurile și să suni claxonul pentru a determina dacă bateria nu mai funcționează. Dar, din nou, dacă niciuna dintre componentele electrice nu funcționează, bateria mașinii este descărcată.
Cum să elimini această cauză? Dacă componentele electrice ale mașinii funcționează corect, bateria nu este vinovată. Dacă farurile, claxonul și luminile de bord/interioare funcționează în mod corespunzător, poți elimina posibilitatea unei baterii descărcate.
Cum să te asiguri că bornă a bateriei este defectă?
Este o problemă mai puțin obișnuită, dar ar putea apărea.
Mașina ta nu va porni dacă bornele sau conexiunea bateriei sunt defecte. Dacă bornele sunt slabe sau există rugina sau murdărie acumulată, atunci componentele electrice nu vor primi energie de la baterie. Prin urmare, motorul nu va porni.
Cum să elimini această cauză? Dacă nu există rugina/murdărie acumulată pe borne și acestea sunt fixate corect, problema nu poate fi legată de borne. S-ar putea să fie vorba despre bateria sau conexiunile cablurilor.
Cum să te asiguri că alternatorul nu încarcă?
Un alternator defect poate opri, de asemenea, pornirea motorului.
Dacă mașina pornește și se oprește imediat sau luminile de bord/interioare sunt slabe, alternatorul ar putea fi vinovat. Un alternator defect nu va încărca bateria și, prin urmare, motorul se va opri. Poți observa, de asemenea, semnul de avertisment al bateriei pe tabloul de bord, ceea ce înseamnă că bateria nu se încarcă.
Cum să elimini această cauză? Dacă luminile de interior și exterior nu clipeșesc și nu există zgomote ciudate la pornirea motorului, alternatorul ar putea funcționa corect.
Când ar trebui să duc mașina la un mecanic?
Dacă nu puteți identifica problema: Dacă nu puteți identifica problema care împiedică pornirea mașinii, este recomandat să o duceți la un mecanic.
Dacă problema este gravă: Dacă problema este gravă, cum ar fi un motor defect, este recomandat să o duceți la un mecanic.
Nu aveți instrumentele sau cunoștințele necesare: Dacă nu aveți instrumentele sau cunoștințele necesare pentru a repara problema, este recomandat să o duceți la un mecanic.
Cum pot verifica dacă demarorul este defect?
Ascultați un sunet de clic: Când încercați să porniți mașina, ascultați un sunet de clic. Un sunet de clic indică faptul că demarorul este defect.
Verificați conexiunile: Asigurați-vă că conexiunile la demaror sunt curate și strânse.
Testați demarorul: Un mecanic poate testa demarorul pentru a vedea dacă este defect.
Ce pot face dacă bujia este defectă?
Verificați bujiile: Puteți verifica bujiile pentru a vedea dacă sunt deteriorate sau murdare.
Înlocuiți bujiile: Dacă bujiile sunt defecte, va trebui să le înlocuiți.
Cum pot verifica dacă filtrul de combustibil este înfundat?
Verificați manualul de utilizare: Manualul de utilizare al mașinii vă va spune unde se află filtrul de combustibil și cum să îl verificați.
Verificați dacă există semne de probleme: Semnele unui filtru de combustibil înfundat includ o scădere a performanței motorului, dificultăți la pornirea mașinii și turații neregulate.
Înlocuiți filtrul de combustibil: Dacă filtrul de combustibil este înfundat, va trebui să îl înlocuiți.
Cum recunosc un releu defect al pompei de combustibil?
Verificarea stării motorului este una dintre semnalări: pornește și se oprește sau chiar refuză total să pornească. Zgomotul pompei de combustibil va lipsi la contactul cheii.
În ce mod o problemă cu cablajul electric influențează pornirea mașinii?
Firele electrice uzate, întrerupte, corodate, pot întrerupe fluxul electric vital către toate componentele electrice ale mașinii, inclusiv demarorul.
Cum verific nivelul de combustibil la o mașină modernă?
Cel mai ușor e să consulți indicatorul de pe tabloul de bord. Totuși, nu trebuie ignorată posibilitatea unui indicator electronic de combustibil defect.
Poate imobilizatorul antifurt al mașinii să împiedice pornirea?
Da, unele sisteme de imobilizare pot face ca motorul să nu pornească. Lipsa semnalului sau defecțiunea transponderului din cheie este frecventă. De obicei e indicat un apel la dealer-ul din care mașina a fost achiziționată.
De ce ar trebui să fiu atent la comutatorul (contactul) de aprindere?
Se poate întâmpla ca o serie de probleme electrice minore – faruri cu lumină slabă, panou de bord pâlpâitor, motor oprit – să provină de la un comutator de aprindere uzat sau defect.
Cati volti trebuie sa aiba o baterie auto noua?
După ce bateria a fost complet încărcată și lăsată să se stabilizeze pentru câteva ore, se poate măsura tensiunea de repaus. O baterie auto nouă ar trebui să aibă o tensiune de repaus între 12,6 și 12,8 volți. Aceasta indică faptul că bateria este în stare optimă și poate susține funcționarea corectă a vehiculului.
Dacă tensiunea de repaus a unei baterii noi scade sub 12,4 volți, este posibil ca bateria să nu fie complet încărcată sau să fie defectă, ceea ce ar putea duce la probleme la pornirea vehiculului.
ce se intampla atunci cand nu duci cheia pana la capat la masina?
Este esențial să ne asigurăm că rotim cheia până la capăt atunci când pornim mașina, pentru a evita o serie de probleme mecanice și electronice care ar putea apărea în timp. De la uzura prematură a componentelor până la descărcarea bateriei sau defectarea demarorului, toate acestea pot fi prevenite cu o utilizare corectă a cheii de contact. În plus, întreținerea regulată și monitorizarea stării sistemului de pornire și a bateriei pot prelungi durata de viață a vehiculului și pot reduce costurile de reparații.
Am curent dar nu invarte electromotorul
Dacă ai curent, dar electromotorul nu se învârte, există câteva posibile cauze pentru această problemă:
Bateria insuficient încărcată: Chiar dacă ai curent pentru alte sisteme (faruri, radio etc.), bateria poate să nu aibă suficientă energie pentru a porni electromotorul. Verifică tensiunea bateriei cu un multimetru. Tensiunea ar trebui să fie în jur de 12.6 volți sau mai mare pentru o baterie complet încărcată.
Conexiuni slabe sau corodate: Verifică bornele bateriei și cablurile care duc la electromotor. O conexiune slabă sau corodată poate împiedica trecerea curentului necesar pentru a acționa electromotorul.
Electromotor defect: Dacă electromotorul este vechi sau uzat, poate fi defect și nu mai reușește să se învârtă. În acest caz, ar putea fi nevoie de reparație sau înlocuire.
Solenoid defect: Solenoidul este responsabil pentru a transmite curentul de la baterie la electromotor. Dacă solenoidul este defect, electromotorul nu va primi curentul necesar pentru a porni motorul.
Probleme la siguranțe sau relee: Unele vehicule au siguranțe sau relee care controlează electromotorul. Dacă acestea sunt arse sau defecte, electromotorul nu va funcționa. Verifică siguranțele din panoul de siguranțe al mașinii.
Blocaj mecanic la electromotor: În cazuri rare, poate exista un blocaj mecanic care împiedică electromotorul să se învârtă. Poți încerca să lovești ușor electromotorul cu un ciocan (nu foarte tare), pentru a vedea dacă aceasta deblochează componentele interne.
Dacă ai verificat aceste aspecte și problema persistă, ar putea fi necesar să mergi la un mecanic pentru o diagnoză mai amănunțită.
Buna ziua. Detin un polo, an 2013 1.2 TDI. cand dau la automat , electromotorul invarte motorul dar nu porneste. Daca in timp ce electromotorul invarte ajut cu un spray de pornire motorul porneste imediat, dar fara spray nu. mentionez ca am schimbat pompa de combostibil si am reconditionata pompa de inalta. oare care ar putea fi problema? Va multumesc.
Buna seara.
Iată câteva posibile cauze și soluții pentru problema pe care o descrii:
1. Dacă senzorul de temperatură a motorului nu funcționează corect, acesta poate trimite informații eronate către unitatea de control a motorului, ceea ce poate afecta pornirea.
2. Verifică bujiile și cablurile de aprindere pentru a te asigura că funcționează corect.
Recomand să consulți un mecanic pentru o diagnosticare precisă și pentru a efectua reparațiile necesare.
Desi masina are lumini volanul nu se deblocheaza la un wolsvagen passat am verificat sigurantele si bornele bateriei, nu permite deblocarea vanului si spune sa misc volanul…
Bună ziua!
Mulțumim pentru comentariu. Din ce descrieți, este posibil ca volanul să fie blocat din cauza sistemului de blocare a direcției, o funcție de siguranță prezentă la multe modele Volkswagen. În astfel de cazuri, încercați următorii pași:
Introduceți cheia în contact (dacă este model cu cheie) sau asigurați-vă că aveți cheia pe dvs. (dacă este keyless).
Apăsați pedala de frână (sau ambreiaj, la cutie manuală).
Mișcați ușor volanul stânga-dreapta în timp ce încercați să porniți mașina. Blocajul se poate elibera astfel.
Verificați dacă bateria este suficient de încărcată — o tensiune joasă poate afecta sistemele electrice, inclusiv deblocarea volanului.
Dacă nici după acești pași nu se deblochează, este posibil să fie o problemă mai complexă, cum ar fi o defecțiune la contact, la coloana de direcție sau un senzor defect. Vă recomandăm să consultați un service autorizat pentru o diagnosticare completă.
Toate cele bune și mult succes!